အသစ္ အသစ္ နဲ႕ ကၽြန္မတို႕အတြက္ စိန္ေခၚမႈ - ၂၀၁၆
အသစ္အသစ္န႔ဲ ဆိုေတာ့ဘယ္လိုလဲဆိုရင္သင္ၾကားနည္းစံနစ္အသစ္ရယ္၊တကၠသိုလ္နည္းျပဆရာမေလးအသစ္ရယ္ပါ။
ကၽြန္မတို႕ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလို႕ အစိုးရသစ္လည္းရေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အကုန္သစ္ကုန္တာေပါ့။အကုန္လံုးက ေျပာင္းျပန္လို႔ေျပာရမလားအေကာင္းျမင္၀ါဒပါေအာင္ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္ ကုန္ၿပီေျပာရမလားပါပဲ။အခုအစိုးရဖြဲ႕ခြင့္ရတဲ့ပါတီကလည္းအသစ္ဆိုေတာ့မူ၀ါဒေတြကလုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြ ေျပာင္းလဲၿပီးလုပ္ျပမယ္လို႕လည္းေၾကြးေၾကာ္ထားျပန္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ဒီလိုအေနအထားမွာလုိက္ၿပီးသူတို႕ေျပာင္းသလိုလိုက္ၿပီအေျပာင္းခံရမယ့္သူေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္း(အစိုးရ၀န္ထမ္း) ေတြလည္းပါလာတာ ေပါ့။
ကၽြန္မတို႕ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ၂၀၁၅ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးလို႕ အစိုးရသစ္လည္းရေတာ့ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အကုန္သစ္ကုန္တာေပါ့။အကုန္လံုးက ေျပာင္းျပန္လို႔ေျပာရမလားအေကာင္းျမင္၀ါဒပါေအာင္ ေျပာင္းလဲဆန္းသစ္ ကုန္ၿပီေျပာရမလားပါပဲ။အခုအစိုးရဖြဲ႕ခြင့္ရတဲ့ပါတီကလည္းအသစ္ဆိုေတာ့မူ၀ါဒေတြကလုပ္ပံုကိုင္ပံုေတြ ေျပာင္းလဲၿပီးလုပ္ျပမယ္လို႕လည္းေၾကြးေၾကာ္ထားျပန္ပါတယ္။ ဆိုေတာ့ဒီလိုအေနအထားမွာလုိက္ၿပီးသူတို႕ေျပာင္းသလိုလိုက္ၿပီအေျပာင္းခံရမယ့္သူေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္း(အစိုးရ၀န္ထမ္း) ေတြလည္းပါလာတာ ေပါ့။
ဟိုးတစ္ေန႕က ကၽြန္မငယ္ငယ္က တကၠသိုလ္၀င္တန္းအထိ
ေက်ာင္းတက္ေဖာ္တက္ဖက္ သူငယ္ခ်င္း မေလးကကၽြန္မကိုဆက္သြယ္လာပါတယ္။ထံုးစံအတုိင္းမေတြ႕တာလည္းၾကာၿပီ။တကၠသိုလ္တက္က်ေတာ့ ေက်ာင္းမတူေတာ့ လူခ်င္းကြဲသြားေတာ့တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္မၾကားရတာလည္းၾကာလာ ေတာ့အားရ၀မ္းသာနဲ႕ တစ္ေယာက္အေၾကာင္းတစ္ေယာက္လက္ရွိလုပ္ေနတာေလးေတြနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေတာ့လည္း ေမးၾကေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႔သူငယ္ခ်င္းမေလးနဲ႔စကားေျပာျဖစ္ရင္းနဲ႕သူမရဲ႕စကားေတြထဲကကၽြန္မအတြက္စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာေလးေတြလည္းက်န္ခဲ့ေလရဲ႕။
အခုဘာျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ အကုန္လံုးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလ (အဂၤလိပ္လိုဆိုရင္ Reform လို႕ဆိုႏုိင္မလား)မွာကၽြန္မသူငယ္ခ်င္မကသမိုင္းဘာသာရပ္ကို မဟာဘြဲ႔ၿပီးလုိ႕႔ အခုလို ေခတ္အသစ္ႀကီးမွာ တကၠသုိလ္နည္းျပဆရာမေလးျဖစ္တာေပါ့။ တကၠသိုလ္မွာေတာ့ ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြကို အဓိက ပို႕ခ်သင္ၾကားရပါသတဲ့။ဆုိေတာ့ အခုလို ေခတ္သစ္ႀကီးမွာ သူမကလည္း ဘယ္ေနသာပမလဲ ပညာေရးစံနစ္ သင္ၾကားနည္းစံနစ္ကလည္း ေအာက္ေျခကေန တကၠသိုလ္ အထိ ေျပာင္းမယ္ဆိုေတာ့ အရင္ဆံုးအဲ့ဒီနည္းစံနစ္အသစ္ႀကီးကိုသူမတို႕လိုတကၠသိုလ္ဆရာမ/ဆရာေတြကအရင္ ျမည္းရေတာ့တာေပါ့ ကိုယ့္ျမည္းၾကည့္လို႕အရာသာသိမွျပန္ေျပာလို႕ျပန္ျမည္းခုိင္းလို႕ရမွာေလ။ဆိုေတာ့သူမတို႕က ျဗိတိသွ်ေကာင္စီ (British Council) က သူမတို႕ တကၠသိုလ္မွာ လာပို႕ခ်ေပးတဲ့ သင္ၾကားနည္းစံနစ္ (Methodology)ကို (၂) ႏွစ္ၾကာ သင္တန္းကို စတင္သင္ၾကားရပါေတာ့တယ္တဲ့။ သူမရင္တြင္းခံစားခ်က္နဲ႕ စထြက္လာတဲ့ စကားလံုးက ေဒသသံက ၀ဲ၀ဲနဲ႕ “ငါေသခ်င္ေစာ္နံေနၿပီတဲ့ အဂၤလိပ္လိုေတြ အဂၤလိပ္လိုေျပာတဲ့ သင္တန္းဆရာမ/ဆရာေတြ လာသင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စာရြက္ ေဘာပင္ေတြနဲ႕႔ တစ္ခ်ိန္လံုး စဥ္းစားရတာ အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြက ကိုယ္ကမသိနဲ႕ ကုိယ္က နဂိုက အဂၤလိပ္စာ အားနည္းပါတယ္ဆို ဦးေႏွာက္ေတြကို ေျခာက္ေနတယ္” တဲ့ေလ…………..။
တကယ္ေတာ့အခုလို (Critical Thinking)ေ၀ဖန္ေတြးျခင္းလို႕ဆိုမလား ဦးေႏွာက္မုန္းတုိင္းဆင္ေျပာမ လား (Brain Storming)ကို ကၽြန္မတို႕အရပ္ဖက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္း (Civil Social Organizaitons-CSOs) ၊ အစိုးရမဟုတ္အဖြဲ႕အစည္း (Non-Governmental Organizaitons – NGOs) မွာ အလုပ္လုပ္ရၿပီး သက္ဆုိင္တဲ့သင္တန္းေတြတက္ရတဲ့သူေတြအတြက္ဒါေတြကရိုးေနၿပီလို႕ေျပာႏုိင္ေပမယ့္အခုလို႕ျဗဳန္းတုိင္းခ်ျပတာကို လုပ္ရတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ စစခ်င္းအခက္အခဲေတြ ေတြ႕ရတာေတာ့ မဆန္းပါဘူူး။ တစ္ခ်ိန္လံုး ၀ိုင္းဖြဲ႕ေနရတယ္။ ေမးခြန္းထုတ္ေျပာဆိုေနရတယ္။အဖြဲ႕ကလူေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးေနရတယ္။အဲ့သလို ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ေန တုိင္ပင္ေနရတဲ့သင္ၾကားေရးနည္းစံနစ္ေကာင္း(အေကာင္းဆံုးလို႕ဆိုႏုိင္မလား)တစ္ခုကိုအခုမွမိတ္ဆက္ရတဲ့အေနအထားမွာဘယ္အရာကပိုလြယ္မလဲေနာ့....။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ NGO (အစိုးရမဟုတ္အဖြဲ႕အစည္းမွာ) အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အဂၤလိပ္ပညာရပ္ဆုိင္ရာစကားလံုးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျမန္မာလိုဘာသာျပန္တီထြင္မႈအားနည္းပါတယ္။ ကၽြန္မကိုသင္ေပးသူကလည္းစကားလံုးအတုိင္းပဲေျပာတယ္။ကၽြန္မလည္းဒီအဂၤလိပ္စကားလံုးႀကီးအတုိင္းပဲ ေျပာရပါတယ္။ အဘိဓါန္ရွာၾကည့္မယ္ဆိုလည္းပိုရႈတ္ကုန္ေရာဆိုေတာ့ဒီအတုိင္းပဲ ေျပာသလိုဒီအတုိင္းကိုပဲ ျပန္လည္လက္ဆင့္ကမ္းမိၾကတာမ်ားပါတယ္။အဲ့သလိုအေနအထားဆိုေတာ့ တကယ္ေအာက္ေျခတကယ့္ ေတာသူေတာင္သားေတြနဲ႕ဗမာစာမတတ္တဲ့၀န္းက်င္တစ္ခုကသင္တန္းသားေတြကိုပညာေပးရပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက လံုး၀အႏၱရာယ္ ျဖစ္ရံုမက အခ်ိန္သက္သက္ျဖဳန္းတီးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစကား နဲ႕ ျမန္မာစကားလံုးအဓိပါယ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္နည္းလည္ေအာင္ႀကိဳးစားေနရတဲ့လူ႕အသိုင္းအ၀ုိင္းတစ္ခုမွာ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပႏုိင္ဘူး။ လိုခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပါက္ေျမွာက္ႏုိင္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ အားလံုး သိထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္. ဒီပါးစပ္ႀကီးက အက်င့္ပါေနေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ အဲ့ဒီ အဂၤလိပ္စကားလံုးႀကီးကိုပဲ ငပိသံ၀ဲ၀ဲ နဲ႕ သြားသြားေျပာမိတဲ့ အခ်ိန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွက္လုိက္တာ ငါဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုအမွားႀကီး လုပ္ႏုိင္ရသလဲလို႕။
ဆိုေတာ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းမေလးရဲ႕ အခက္အခဲကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ မလုပ္ဘူးတာေတြကို လုပ္ရတဲ့အတြက္ဦးေႏွာက္ေတြကိုပူလို႕လို႕ဆိုပါတယ္။အဲ့သလိုေျပာေတာ့ကၽြန္မကၿပံဳးမိရင္း ေကာင္းတာ ေပါ့လုိ႕လုိ႕ ေျပာေနရင္းနဲ႔ ဘယ္လိုလဲ အဲ့ဒီ သင္ၾကားနည္းအတုိင္း မင့္အတန္းထဲ သြားသင္တာလား ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက " ငါသင္မလို႕ေတာ့ စဥ္းစားဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မသင္ျဖစ္ေသးပါဘူး သင္ေတာ့သင္မွာပါ ငါစိုးရိမ္းတာက အစဆိုေတာ့ေက်ာင္းသားေတြကဒါႀကီးကို ျမင္လည္းမျမင္ဘူးၾကားလည္းမၾကားဖူးေတာ့တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္မွာလည္းစိုးတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္အခုေတာ့အလႊတ္က်က္ခုိင္းတာပဲလုပ္ေနတယ္တဲ့" ေကာင္းေရာ ဒီဆရာမ ေပါက္စကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမတစ္ေန႕ေန႕ေတာ့ အဲ့သလိုသင္မယ္ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕က အလႊတ္္က်က္အာဂံုေဆာင္တယ္ အကုန္က်က္ႏုိင္ရင္ အဆင့္ (၁) ရတယ္ အဆင့္(၁)ရရင္ လူေတာ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ တန္ဖိုး တစ္ခုလို႕ေတာင္ ထင္ေနၾကၿပီ။ အဲ့သေလာက္ အနည္က်ေနတဲ့အေနအထားမွာ စလုပ္ရတာေတာ့ ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲ။
အခုဘာျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ အကုန္လံုးက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကာလ (အဂၤလိပ္လိုဆိုရင္ Reform လို႕ဆိုႏုိင္မလား)မွာကၽြန္မသူငယ္ခ်င္မကသမိုင္းဘာသာရပ္ကို မဟာဘြဲ႔ၿပီးလုိ႕႔ အခုလို ေခတ္အသစ္ႀကီးမွာ တကၠသုိလ္နည္းျပဆရာမေလးျဖစ္တာေပါ့။ တကၠသိုလ္မွာေတာ့ ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြကို အဓိက ပို႕ခ်သင္ၾကားရပါသတဲ့။ဆုိေတာ့ အခုလို ေခတ္သစ္ႀကီးမွာ သူမကလည္း ဘယ္ေနသာပမလဲ ပညာေရးစံနစ္ သင္ၾကားနည္းစံနစ္ကလည္း ေအာက္ေျခကေန တကၠသိုလ္ အထိ ေျပာင္းမယ္ဆိုေတာ့ အရင္ဆံုးအဲ့ဒီနည္းစံနစ္အသစ္ႀကီးကိုသူမတို႕လိုတကၠသိုလ္ဆရာမ/ဆရာေတြကအရင္ ျမည္းရေတာ့တာေပါ့ ကိုယ့္ျမည္းၾကည့္လို႕အရာသာသိမွျပန္ေျပာလို႕ျပန္ျမည္းခုိင္းလို႕ရမွာေလ။ဆိုေတာ့သူမတို႕က ျဗိတိသွ်ေကာင္စီ (British Council) က သူမတို႕ တကၠသိုလ္မွာ လာပို႕ခ်ေပးတဲ့ သင္ၾကားနည္းစံနစ္ (Methodology)ကို (၂) ႏွစ္ၾကာ သင္တန္းကို စတင္သင္ၾကားရပါေတာ့တယ္တဲ့။ သူမရင္တြင္းခံစားခ်က္နဲ႕ စထြက္လာတဲ့ စကားလံုးက ေဒသသံက ၀ဲ၀ဲနဲ႕ “ငါေသခ်င္ေစာ္နံေနၿပီတဲ့ အဂၤလိပ္လိုေတြ အဂၤလိပ္လိုေျပာတဲ့ သင္တန္းဆရာမ/ဆရာေတြ လာသင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စာရြက္ ေဘာပင္ေတြနဲ႕႔ တစ္ခ်ိန္လံုး စဥ္းစားရတာ အဂၤလိပ္စကားလံုးေတြက ကိုယ္ကမသိနဲ႕ ကုိယ္က နဂိုက အဂၤလိပ္စာ အားနည္းပါတယ္ဆို ဦးေႏွာက္ေတြကို ေျခာက္ေနတယ္” တဲ့ေလ…………..။
တကယ္ေတာ့အခုလို (Critical Thinking)ေ၀ဖန္ေတြးျခင္းလို႕ဆိုမလား ဦးေႏွာက္မုန္းတုိင္းဆင္ေျပာမ လား (Brain Storming)ကို ကၽြန္မတို႕အရပ္ဖက္လူမႈအဖြဲ႕အစည္း (Civil Social Organizaitons-CSOs) ၊ အစိုးရမဟုတ္အဖြဲ႕အစည္း (Non-Governmental Organizaitons – NGOs) မွာ အလုပ္လုပ္ရၿပီး သက္ဆုိင္တဲ့သင္တန္းေတြတက္ရတဲ့သူေတြအတြက္ဒါေတြကရိုးေနၿပီလို႕ေျပာႏုိင္ေပမယ့္အခုလို႕ျဗဳန္းတုိင္းခ်ျပတာကို လုပ္ရတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ စစခ်င္းအခက္အခဲေတြ ေတြ႕ရတာေတာ့ မဆန္းပါဘူူး။ တစ္ခ်ိန္လံုး ၀ိုင္းဖြဲ႕ေနရတယ္။ ေမးခြန္းထုတ္ေျပာဆိုေနရတယ္။အဖြဲ႕ကလူေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးေနရတယ္။အဲ့သလို ေဆြးေႏြးျငင္းခုန္ေန တုိင္ပင္ေနရတဲ့သင္ၾကားေရးနည္းစံနစ္ေကာင္း(အေကာင္းဆံုးလို႕ဆိုႏုိင္မလား)တစ္ခုကိုအခုမွမိတ္ဆက္ရတဲ့အေနအထားမွာဘယ္အရာကပိုလြယ္မလဲေနာ့....။
ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႕ NGO (အစိုးရမဟုတ္အဖြဲ႕အစည္းမွာ) အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အဂၤလိပ္ပညာရပ္ဆုိင္ရာစကားလံုးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျမန္မာလိုဘာသာျပန္တီထြင္မႈအားနည္းပါတယ္။ ကၽြန္မကိုသင္ေပးသူကလည္းစကားလံုးအတုိင္းပဲေျပာတယ္။ကၽြန္မလည္းဒီအဂၤလိပ္စကားလံုးႀကီးအတုိင္းပဲ ေျပာရပါတယ္။ အဘိဓါန္ရွာၾကည့္မယ္ဆိုလည္းပိုရႈတ္ကုန္ေရာဆိုေတာ့ဒီအတုိင္းပဲ ေျပာသလိုဒီအတုိင္းကိုပဲ ျပန္လည္လက္ဆင့္ကမ္းမိၾကတာမ်ားပါတယ္။အဲ့သလိုအေနအထားဆိုေတာ့ တကယ္ေအာက္ေျခတကယ့္ ေတာသူေတာင္သားေတြနဲ႕ဗမာစာမတတ္တဲ့၀န္းက်င္တစ္ခုကသင္တန္းသားေတြကိုပညာေပးရပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါက လံုး၀အႏၱရာယ္ ျဖစ္ရံုမက အခ်ိန္သက္သက္ျဖဳန္းတီးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာစကား နဲ႕ ျမန္မာစကားလံုးအဓိပါယ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္နည္းလည္ေအာင္ႀကိဳးစားေနရတဲ့လူ႕အသိုင္းအ၀ုိင္းတစ္ခုမွာ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပႏုိင္ဘူး။ လိုခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပါက္ေျမွာက္ႏုိင္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မတို႕ အားလံုး သိထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္. ဒီပါးစပ္ႀကီးက အက်င့္ပါေနေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ အဲ့ဒီ အဂၤလိပ္စကားလံုးႀကီးကိုပဲ ငပိသံ၀ဲ၀ဲ နဲ႕ သြားသြားေျပာမိတဲ့ အခ်ိန္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ရွက္လုိက္တာ ငါဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုအမွားႀကီး လုပ္ႏုိင္ရသလဲလို႕။
ဆိုေတာ့ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းမေလးရဲ႕ အခက္အခဲကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ မလုပ္ဘူးတာေတြကို လုပ္ရတဲ့အတြက္ဦးေႏွာက္ေတြကိုပူလို႕လို႕ဆိုပါတယ္။အဲ့သလိုေျပာေတာ့ကၽြန္မကၿပံဳးမိရင္း ေကာင္းတာ ေပါ့လုိ႕လုိ႕ ေျပာေနရင္းနဲ႔ ဘယ္လိုလဲ အဲ့ဒီ သင္ၾကားနည္းအတုိင္း မင့္အတန္းထဲ သြားသင္တာလား ဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသမီးက " ငါသင္မလို႕ေတာ့ စဥ္းစားဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ မသင္ျဖစ္ေသးပါဘူး သင္ေတာ့သင္မွာပါ ငါစိုးရိမ္းတာက အစဆိုေတာ့ေက်ာင္းသားေတြကဒါႀကီးကို ျမင္လည္းမျမင္ဘူးၾကားလည္းမၾကားဖူးေတာ့တစ္မ်ိဳးႀကီးျဖစ္မွာလည္းစိုးတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္အခုေတာ့အလႊတ္က်က္ခုိင္းတာပဲလုပ္ေနတယ္တဲ့" ေကာင္းေရာ ဒီဆရာမ ေပါက္စကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမတစ္ေန႕ေန႕ေတာ့ အဲ့သလိုသင္မယ္ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႕က အလႊတ္္က်က္အာဂံုေဆာင္တယ္ အကုန္က်က္ႏုိင္ရင္ အဆင့္ (၁) ရတယ္ အဆင့္(၁)ရရင္ လူေတာ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ တန္ဖိုး တစ္ခုလို႕ေတာင္ ထင္ေနၾကၿပီ။ အဲ့သေလာက္ အနည္က်ေနတဲ့အေနအထားမွာ စလုပ္ရတာေတာ့ ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲ။
ကၽြန္မတို႕ ကၽြန္မတို႕ေက်ာင္းမွာ သူငယ္တန္းကေန တကၠသိုလ္အထိ
ေမးခြန္းလည္း မထုတ္တတ္ဘူးကုိယ္ပုိင္အေတြးလည္းမေတြးတတ္ဘူး၊မေတြးခ်င္ဘူး၊ ေတြးပ်င္းလာၾကရတယ္။
ျပန္ေမးရင္ ျပန္ေမးခြန္းထုတ္ ရင္ မေလးစားတာပဲ မရိုေသတာပဲ အထင္မႀကီးတာ ဂရုမစိုက္တာစတဲ့အဓိပါယ္ေတြပါတယ္လို႕ယူဆေတာ့ မင့္လည္းမေမးဘူး၊ငါ့ကိုလည္းလာေမးနဲ႕ေမးခြန္းမထုတ္နဲ႕အဲသလိုအခုေတာ့ေျပာင္းျပန္အသစ္ေခတ္ေရာက္ၿပီေပါ့ေနာ္။
ေမးခြန္းေမးရမယ္၊ ေတြးရမယ္။ ကိုယ္ပိုင္အေျဖရွာရမယ္။ဦးေႏွာက္ကိုဖြင့္ရမယ္ဆိုတာေတြစလာၿပီဆိုေတာ့ ေပ်ာ္စရာ၀မ္းသာပီတိျဖစ္စရာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္အစမွာရင္ဆုိင္ၾကရမယ့္တစ္ႏုိင္ငံလံုးကဆရာမ/ဆရာေပါက္စေတြအတြက္ေတာ့စိန္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆို ကၽြန္မတို႕က ဒီလိုနည္းစံနစ္
အေတြးအေခၚေတြနဲ႕ အဆက္ျဖတ္ထားျခင္းခံရၿပီး အဆက္ျပတ္ေနတာ ၾကာလွၿပီေလ။
ဒါနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ႕မိတ္ေတြတစ္ ေယာက္ ေျပာဖူးတာေလးကိုလည္း သတိရမိျပန္ပါတယ္။ဘာတဲ့ "ငါတစ္ခါ အဲ့ဒီ အရပ္အဖက္ လူ႕မႈအဖြဲ႕အ စည္းက သင္တန္းဆိုလား သြားတက္ဖူးတယ္ ဘာေတြမွန္းလည္းမသိဘူး အုပ္စုခြဲျပန္ စာရြက္ေတြနဲ႕ ေရာင္စံုေဘာပင္ေတြနဲ႕ေရးၿပီး ကပ္ၿပန္ ျငင္းျပန္နဲ႕ ဘာေတြလုပ္ေနၾကသလဲ မသိဘူး အခ်ိန္ကုန္ အလုပ္ေတြကို ရႈတ္ေနၾကတာတဲ့ " သူရဲ႕ မွတ္ခ်က္ႀကီးကေတာ့အစမို႕လို႕အားလံုးသေဘာမေပါက္ေသးလို႕လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္သိပ္ခံတြင္းေတြ႕ပံုမရပါဘူး။
ဒါနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတဲ႕မိတ္ေတြတစ္ ေယာက္ ေျပာဖူးတာေလးကိုလည္း သတိရမိျပန္ပါတယ္။ဘာတဲ့ "ငါတစ္ခါ အဲ့ဒီ အရပ္အဖက္ လူ႕မႈအဖြဲ႕အ စည္းက သင္တန္းဆိုလား သြားတက္ဖူးတယ္ ဘာေတြမွန္းလည္းမသိဘူး အုပ္စုခြဲျပန္ စာရြက္ေတြနဲ႕ ေရာင္စံုေဘာပင္ေတြနဲ႕ေရးၿပီး ကပ္ၿပန္ ျငင္းျပန္နဲ႕ ဘာေတြလုပ္ေနၾကသလဲ မသိဘူး အခ်ိန္ကုန္ အလုပ္ေတြကို ရႈတ္ေနၾကတာတဲ့ " သူရဲ႕ မွတ္ခ်က္ႀကီးကေတာ့အစမို႕လို႕အားလံုးသေဘာမေပါက္ေသးလို႕လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္သိပ္ခံတြင္းေတြ႕ပံုမရပါဘူး။
အေျပာင္းအလဲေခတ္တစ္ခုမွာအထက္ကေခါင္းေဆာင္တစ္စုကမူ၀ါဒတစ္ခု၊ဥပေဒတစ္ခုခုကို ေျပာင္းလဲၿပီဆိုတာနဲ႕ ေအာက္မွာရွိတဲ့၀န္းထမ္းေတြ နဲ႕ ျပည္သူလူထုကလိုက္ၿပီးအလိုလိုေျပာင္းလဲၾကရပါတယ္။ေျပာင္းလဲတတ္ေအာင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေအာင္လည္းႀကိဳးစားၾကရပါတယ္။အဲ့ဒီထဲမွာမွကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းမလို
ႏုိင္ငံ့၀န္ထမ္းဆိုသူေတြဟာ အစြဲမထားပဲ(၅)ႏွစ္တစ္ႀကိမ္အစိုးရေျပာင္းတုိင္းသူတို႕ရဲ႕
ေျပာင္းလဲခ်မွတ္တဲ့မူေတြအေပၚလုိက္ေျပာင္းလဲႏုိင္ေအာင္ႀကိဳးစားေနၾကရတဲ့ အၿမဲတမ္း၀န္ထမ္းေတြပါ။
ဒီလိုအေျခ အေနမွာ သူမလိုတကၠသိုလ္ဆရာမေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ ပညာေရးစံနစ္နဲ႕သင္ၾကားေရးစံနစ္
ေျပာင္းလဲမယ္ဆုိရင္လည္းအာခံလို႕မရသလို ေျပာင္းေပးရေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူမကိုယ္တုိင္
အသစ္ဆို တာကို စၿပီး စမ္းသပ္ရေတာ့တာပဲျဖပါတယ္။
ဒီလိုအေျပာင္းအလဲဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေအာက္မွာ
ဦးေဆာင္သူ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႕လည္း စိန္ေခၚမႈေတြရွိသလိုသူ႕တုိ႕ေနာက္ကလုိက္လုပ္ရမယ့္သက္ဆုိင္ရာ၀န္ထမ္းေတြ၊ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသား ေတြ၊ ျပည္သူေတြဟာလည္း စိန္ေခၚမႈေတြ၊ အခက္အခဲေတြကို
ရင္ဆုိင္ၾကရတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ေတြးမိရင္း………………………………။
ဇင္မာဦး
၂၆.၄.၂၀၁၆
No comments:
Post a Comment