ကၽြန္မ ရွာေတြ႕သမွ် ၀န္းသို သမုိင္း




“လက္၀ဲေနာ္ရထာ ႏွင့္ တြင္းသင္းတုိက္၀န္အေရး” / အေလာင္းဘုရား အေရးေတာ္ပံု (ႏွစ္ေစာင္တြဲ)
ေရးသားျပဳစုသူ - ဦးလွတင္ (လွသမိန္) (အထက္တန္းအရာရွိ၊ ေရွးေဟာင္း စာေပးဌာန) တည္းျဖတ္သည္။ (၁၃.၉.၆၁ ခုႏွစ္ ထုတ္ေ၀သည္)
စာမ်က္နွာ - ၁၉ မြန္တို႕ အထက္တလႊားကို ခ်ီတက္ျခင္း
-       မြန္တပ္သည္ ေျမာက္ဖက္ ေျမဒူး၊ ေရနဲး၊ ၀န္းသို၊ ေကာလင္း၊ တရဲးေတာင္ေမာ္၊ ေမာ္ႏိုင္၊ ေမာ္တံု ၿမိဳ႕ရြာတြင္ တျပင္ကို တပ္ႏွင့္ခ်ည္းခန္႕၍ သိမ္းရံုးေစသည္။
စာမ်က္ႏွာ - ၂၇ ခင္ဦးစားတပ္ကို တုိက္ဖ်က္ျခင္း
-       စစ္သူႀကီးတာလပန္းလည္း (မြန္) ေကာလင္း၊ ၀န္းသို၊ ငန္းစုိ႕တခြင္ တျပင္စေသာ ေျမာက္ဖက္တလႊားကို သိမ္းရံုးၿပီးလွ်င္ ခင္ဦးစား လက်္ာပ်ံခ်ီႏွင့္ တိုင္ပင္၍ မုဆိုးဖိုကိုရေအာင္ တိုက္ရမည္…………
စာမ်က္ႏွာ - ၂၇ ခင္ဦးစားတပ္ကို တုိက္ဖ်က္ျခင္း
-       တလုိင္း တုိ႕တပ္တြင္ (မြန္)ရွိသည့္ ျမန္မာ၊ ရွမ္း၊ ယြန္း၊ ကဒူးတုိ႕ကိုမူကား တုိက္မည္ကာလကပင္ မသေလေစႏွင့္ မွာေတာ္မူလိုက္သည္ျဖစ္၍ မသတ္လႊတ္ရသည္။ အေထြးေထြး မေရြးခ်ယ္သာ၍သာ လက္လြန္သူတို႕သာ ေသေလ၏။ (ေျမာက္ဖက္ေဒသကို သိမ္းယူထားေသာ မြန္တပ္တုိ႕အား အေလာင္းဘုရားတပ္မွ ၀င္ေရာက္ တုိက္ခိုက္သိမ္းယူျခင္း)
စာမ်က္ႏွာ - ၄၈ / ၁၆၁ မြန္တပ္ႀကီးခ်ီလာျပန္ျခင္း
-       လူမ်ိဳးစုမ်ား (ျမန္မာ၊ တလိုင္း၊ ေကြ႕၊ လ၀)
-       ကတူး၊ ျမန္မာ၊ ရွမ္းယြန္းတုိ႕ ထားသြားနီးရာ ပါရေလသည္။ လက္လြန္မိသည္ကိုသာ လြန္ေစ အမွာေတာ္ရွိ၍ သိျမင္လ်က္ႏွင့္ မသတ္ရ၊ တလုိင္းသို႕ မ၀င္၊ ေတာ္အံု၊ ေတာင္ကမ္း ပုန္းလႊဲေရွာင္ရွား၍ ေနသူတုိ႕ကိုလည္း ေသြးငင္းေဆာင္ၾကဥ္း၍ မ်ိဳးရိကၡာႏွင့္ ရပ္စု ရပ္ကြက္ ခ်ထားေတာ္မူ၏။



တတိယျမန္မာႏုိင္ငံတည္ဟန္
(ေမာင္ေက်ာ္ရွင္း - မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး စာေပဆုရ)
စာမ်က္နွာ (၃) – ၁၉၊ ၅၀၀ - မုဆိုစ္ျခဳမ္တိုက္တြင္ ဓမၼရာဇိကဖုရား၀တ္ ၅၀၀ (၁) အစရွိသျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။
-       ယင္းေက်ာက္စာအရ မူးျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္တြင္ မုတ္ဆိုးပို( မုဆိုဖ္၀္)၊ မုတ္ဆိုးၿခံဳ (မုဆို၀္ျခဳမ္)၊ ေျမတူ (ေမႅတူ) ခင္သာ အစရွိေသာ ၿမိဳ႕တုိ႕သည္ ပုဂံေခတ္ကပင္ ကတူးလူမ်ိဳးမ်ား တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၇) - မူးျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္၏ အတိတ္သမိုင္းမွ အရိပ္လိႈင္းမ်ား
-       မူးျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္တြင္တည္ရွိေသာ မုတ္ဆိုးပို (မုဆိုဖို၀္)၊ စည္ပုတၱရာ၊ ေရခဲ၊ ပဥၥလငါးရြာ၊ ေျမတူး၊ ခင္သာ၊ ဒီပဲယင္း စေသာ ေဒသမ်ားသို႕ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ေသာ ပ်ဴ၊ ခ်င္း၊ ကတူး၊ ရွမ္း၊ ျမန္မာစသည္တုိ႕ အေျခစိုက္ေနထုိင္ၾကပံုသမုိင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို တင္ျပရန္လုိအပ္ပါမည္။ ယင္းသမိုင္းသည္ “တတိယ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ တည္ဟန္” ႏွင့္ အေၾကာင္း က်ိဳးဆက္ႏြယ္ေနပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၈) – (၉) ရွမ္း၊ တကူး၊  ခ်င္း၊ ျမန္မာတုိ႕ အတူတကြ ေနထုိင္ၾကပံု။
စာမ်က္ႏွာ (၁၀) မူးျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္ႏွင့္ ကဒူး
ကတူးလူမ်ိဳးတုိ႕၏ မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ -
“တေကာင္းကတူး၊ ငါးစို႕ (ပဥၥလငါးရြာ)ကတူး၊ မဟာၿမိဳင္ကတူး၊ ေရႊဘို(မုဆိုပိုလ္) ကတူး ႏွင့္ မုိင္းဘုန္္ကတူးဟူ၍ ကတူး ငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း” ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းကတူးလူမ်ိဳးတုိ႕သည္ အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မတုိင္မီကပင္ မူးျမစ္ဝွမ္းလြင္ျပင္ပိုင္းရွိ ေျမတူး၊ ခင္သာ၊ ဒီပဲယင္း(ထီးေပရွင္)၊ မုတ္ဆိုးပို(ဆုဆိုပုိင္)၊ စည္ပုတၱရာစေသာ ေဒသမ်ားတြင္ အေျခစိုက္ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကေၾကာင္း ေက်ာက္စာမ်ားႏွင့္ မွတ္တမ္းမ်ားအရသိရွိရသည္။
          ကဒူးျမိဳ႕မ်ားမွာ အဝန္းတာ(၄၃၇)ရွိ ၄၀၀ျပဳ ဒီပဲရင္း(ထီးေပသွ်င္) အဝန္းတာ၄၀၀ ေျမတူးျမိဳ႕ ၂၀၀ျပဳ မုတ္ဆိုးဖိုျမိဳ႕ ၃၁၀တာရွိ ၇၀ျပဳ ေရနဲျမိဳ႕ ၇၀ျပဳေက်ာက္ေျမာင္းျမိဳ႕ စေသာျမိဳ႕တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ ယင္းတို႔မွာ ပုဂံေခတ္ကပင္ ကဒူး(ေတာကဒူး)တို႔ တည္ေထာင္ေနခဲ့ၾကေသာ ျမိဳ႕တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။
          သကၠရာဇ္ ၆၀၈ခု ျပာသိုလတြင္ ဒီပဲရင္းမွ တိုက္သူႀကီး စႏၶာသံျပင္အမွဴးျပဳေသာ ကတူး(သစ္ကဒူး)မ်ားသည္ ဒီပဲယင္းေဒသဝန္းက်င္ရွိ  လယ္ေျမေပါင္းမ်ားစြာကို ေရာင္းခ်ခဲ့ေၾကာင္း ရွင္မဟာကႆပေက်ာက္စာတြင္ေရးထိုးထားခဲ့သည္ကို ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
          ကတူးသည္ “သစ္ကတူးႏွင့္ ေတာကတူး”ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ သစ္ကတူးတို႔မွာ ပုဂံေခတ္ဦးအခ်ိန္ေလာက္ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပိုင္တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ႀကီးမားေသာ အုပ္စုမ်ားဖြဲ႔လ်က္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အလားတူအခ်ိန္ေလာက္ကပင္ ေတာကတူးတို႔မွာလည္း ထီးေပသွ်င္၊ မုတ္ဆိုးပုိ၊ ေျမတူးစေသာ မူးျမစ္ဝွမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကေႀကာင္းသိရွိရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သမိုင္းပါေမာကၡေဒါက္တာသန္းထြန္းက-
“ကံတူကို အသက္သို႔မဟုတ္ သက္ဟူ၍လည္းေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ ကံတူတို႔၏ ေတာင္ဘက္အက်ဆံုးအစုကိုသာ ျမန္မာက သက္ဟုေခၚပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအလယ္ပို္င္း၌ သက္တ္ို႔ျဖတ္လ်က္ေနျပီးရွိ၏။ ယင္းတို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းသ္ို႔ အေစာဆံုးေရာက္လာေသာ တိဘက္ျမန္မာအႏြယ္ဝင္မ်ားျဖစ္၍ ဗုဒၶသာသနာဝင္မ်ားလည္းျဖစ္ၾက၏။ ခ်င္းေတာင္ကိုေက်ာ္၍ မဏိပူရတိုင္ေအာင္ ေပါက္ေျမာက္သူမ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ယခုတိုင္ ရခိုင္ဘက္၌ ရွိၾကေသးသည္။ ေရႊဘို၊ တပယင္းႏွင့္ မူးအညာဘက္တြင္ေနေသာ ကံတူအစုကို သက္ဟုေခၚ၏။ တစ္ဖန္ ပုဂံေခတ္ သက္ကတူးတို႔ ေနထို္င္ရာေဒသႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍------”
မူးဝွမ္းလြင္ျပင္ႏွင့္ ခ်င္း
          ခ်င္းတိုင္းရင္းသားတို႔ ယဥ္ေက်းမႈရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားစာအုပ္တြင္ ခ်င္းတို႔သည္ အေနာ္က္ေျမာက္ႏွင့္ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္မွဝင္လာၾကျပီး ေနာက္ထပ္ဝင္လာၾကသူမ်ားအား ေနရာေပးရင္း အေနာက္ရုိးမဘက္သို႔ ေျပင္းေရႊ႕သြားၾကေလသည္။
          ပုဂံေခတ္ဦး ဂိုမင္းအခ်ိန္ခန္႔တြင္ ခ်င္းတိ္ု႔ဒီပဲယင္းနယ္၏-------။ သေစၥး(၆) ရြာ၊ ေခါက္စင္း၊ သုဝဏၰဘူမိမွန္ကန္(ေရႊက်င္ ၁၃ရြာ)စေသာ ေက်းရြာမ်ား၏ စစ္တမ္းႏွင့္ ျဖစ္စဥ္သမိုင္းကိုၾကည့္လ်င္ ယင္းေက်းရြာမ်ားတည္ရာ ဝန္းက်င္တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ခ်င္းပုတီးေစ့၊ ခ်င္းနားေတာင္း၊ ခ်င္းအိုးကြဲ၊ ခ်င္းဖိုခေနာက္စေသာ သမိုင္းရုပ္ႀကြင္းပ်က္စီးမ်ား ထြန္ယက္စိုက္ပိ်ဳးစဥ္ေျမထဲမွထြက္ေပၚလာသည္ကို မၾကခဏေတြ႔ရပါသည္။ ခ်င္းကုန္း၊ ခ်င္းသခ်ိင္းကုန္း၊ ခ်င္းရြာပ်က္ကုန္းစေသာ အမည္မ်ားမွာလည္း ယေန႔တိုင္ သံုးစြဲေခၚေဝၚတြင္က်န္လ်က္ရွိေနပါေသးသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ေဒသတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ားလည္း ပ်ဴ၊ ကတူးစေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔ႏွင့္အတူတကြ သင့္ျမတ္ေရာေနာ္ေနထိုင္ခဲ့ၾကေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။
မူးျမစ္ဝွမ္းလြင္ျပင္ႏွင့္ ရွမ္း(စာမ်က္ႏွာ ၁၃)
          ေမာရွမ္းႏို္င္ငံတြင္ အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ဝန္းသိုျမိဳ႕ကို မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲလက္္ထက္ (၇၂၉-၇၆၂)သကၠရာဇ္ ၇၄၄ခုႏွစ္က တည္ေထာင္ခဲ့သည္ဟု အဆိုရွ္ိသည္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းကလည္း “သိုလြန္ဖြားကား ျမန္မာတို႔အသိမ်ားေသာ သိုဟန္ဖြားႏွင့္ သိုငံဖြားတို႔၏ ဖခင္ျဖစ္သည္”ဟု ဆိုသည္။
          သိုလြန္ဖြားသည္ ေအဒီ ၁၃၈၂မွ ၁၃၉၉အထိ ေစာ္ဖြားအျဖစ္ စိုးစံခဲ့ေသာ္လည္း ေအဒီ ၁၃၈၄ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ တရုတ္ဧကရာဇ္က သိုလြန္ဖြားကို ေမာရွမ္းေစာ္ဖြားအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳသိုဟုဆိုသည္။ တရုတ္ဧကရာဇ္က သိုလြန္ဖြားကို ေမာရွမ္းေစာ္ဖြားအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳေသာ ျမန္မာသကၠရာဇ္မွာလည္း ၇၄၄ခုႏွစ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၄၄ခုႏွစ္ပတ္ဝန္းက်င္မွအစျပဳ၍ ရွမ္းတို႔သည္ မူးျမစ္ဝွမ္းေဒသအထက္ပိုင္းတစ္ေလၽွာက္တြင္ အုပ္စုလိုက္ဝင္ေရာက္ပ်ံ႕ႏွ႔ံေနထိုင္လ်က္ရွိေၾကာင္းသိရပါသည္။
          ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၇၅ခုႏွစ္ ေမာ္္တုံေမာ္ကပ္စားရွမ္းေစာဖြားတို႔သည္ ကဒူးျပည္အပါအဝင္ ေျမတူးကို လာေရာက္ထိပါးသျဖင့္ မင္းရဲေက်ာ္စြာသည္ တပ္ေပါင္း၁၁တပ္ျဖင့္ ခ်ီတက္ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့ရာ ေမာ္တုံေမာ္ကယ္စားရွမ္းေစာ္ဖြားတို႔သည္ တရုတ္ျပည္တို႔ ထြက္ေျပးခုလံႈခဲ့ၾကေၾကာင္းသိရွိရသည္။
          ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၇၅၀မွ ၈၅၀အထိကာလအတြင္း ကဒူးျပည္တြင္ ရွမ္းႏွင့္ျမန္မာအာဏာလုေသာစစ္ပြဲငယ္မ်ား မၾကာခဏျဖစ္ပြားခဲ့ဟန္ရွိသည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၆၈ခုႏွစ္မတိုင္မီကပင္ ေျမတူးႏွင့္ ေရနဲျမိဳ႕တိ္ု႔ကို ရွမ္းတို႔က သိမ္းပိုက္ထားျပီးျဖစ္ခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ရွမ္းတို႔က ဒီပဲယင္းကိုထိပါးလာျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
သကၠရာဇ္၆၈၈တြင္ မိုညွင္းေစာ္ဖြားက  ဒီပဲယင္းျမိဳ႕ကို တုိက္ယူေလေသာေၾကာင့္ တုိက္ဆင္၂၀၀၊ ျမင္းသံုးေကာင္၊ စစ္သည္ေျခာက္ေသာင္းႏွင့္ ပုဂံစားသတိ္ုးကိုခ်ီေစသည္။ ေရာက္လ်င္ သတိုးက “ႏိုင္ငံေတာ္ေျမတူး၊ ငရနဲကို ေစာ္ပြားက ယူေလသည္ကိုမွ် ငါတို႔အရွင္က အေရးမယူေနေတာ္မူသည္ကိုလ်က္ ယခု ဒီပဲယင္းကိုယူျပန္သည္မွာ စစ္တည္းျပိဳင္မည္ေလာ၊ ဒီပဲယင္းကိုေသာ္လည္းေပးမည္ေလာ”ဟု ေစ၏။ ေစာ္ပြားလည္း”ငါသည္ ဗိုလ္အားႏွင့္ဧကရာဇ္ပင္ျဖစ္သည္။ စစ္ျပိဳင္ရမည္ကိုလည္း မခံ့မညား အေရးႏွင့္ျပီးလည္းသင့္ေတာ္သည္ဟု ဆိုလိုက္လ်င္ ေျမတူး၊ငရနဲတုိင္ေအာင္ ေစာ္ပြားနယ္ျဖစ္ေစ” ပိုင္းျခားဆို၍ ဒီပဲယင္းကိုရလ်င္ ျပန္ခဲ့၏ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
          ကတူးျပည္အပါအဝင္ ေျမတူး၊ ငရနဲဲစသည့္ျမိဳ႕မ်ားကား ရွမ္းတို႔၏လက္ေအာက္တြင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား တည္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ရွမ္း၊ျမန္မာစစ္ခင္းရာ စစ္တလင္းျပင္သာျဖစ္ခဲ့သညန္။ သို႔ျဖစ္၍ပင္
“သကၠရာဇ္ရွည္ ၈၇၉ခု သကၠရာဇ္တို ၈၁ခုတြင္ မိုးညွင္းက တိုင္ဆင္၃၀၀၊ ျမင္းရွစ္ေထာင္၊ ဗိုလ္ရွစ္ေသာင္းႏွင့္ခ်ီလာ၍ တိုင္ဆင္၃၅၀၊ ျမင္းေျခာက္ေထာင၊္ ဗိုလ္တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းႏွင့္ ခ်ီေတာ္မူသည္၊ ငရနဲတြင္ ျမင္းတပ္ခ်င္းေတြ႔၍တုိက္သည္။ ျမမၼာျမင္းတပ္ေရြ႕သည္ကို ရာဇသႀကၤန္ဆင္တပ္ႏွင့္ဖိ၍တိုက္လွ်င္ ရွမ္းတို႔ဆုတ္ေလ၍ ျမိဳ႕ႏွင့္ခံသည္ကို တဆယ့္ႏွစ္တပ္လံုးႏွင့္ ဝန္းရံံလုပ္ၾကံလွ်င္ ။ ငရနဲကိုရေတာ္မူ၏။ ရွမ္းတို႔ေျပးလွ်င္ ဘယေယာ္ဓါကို ငရနဲ၊ ရာဇသႀကၤန္ကို ေျမတူးကို ဗိုလ္အားႏွင့္ အေစာင့္ခန္႕၍ ျပန္ေတာ္မူသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ တစ္ဖန္ သကၠရာဇ္(၈၈၆)ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာတို႕က ေျမတူး၊ ငရနဲ၊ သည္ပုတၱရာ၊ ဒီပည့္ယင္းစေသာ ကတူးျမိဳ႕မ်ားကို လက္လႊတ္လိုိက္ရျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍”…. …ဆက္၍ စာမ်က္ႏွာ (၁၅၊ ၁၆၊ ၁၇)
စာမ်က္ႏွာ (၄၂) - ပညာေပးစည္းရံုးေရး
ငါအေလာင္းေတာ္ဘုရားသည္ကား ဘုရားရွင္ေရွ႕မ်က္ႏွာေတာက္ကို ၾကည့္၍ (၁၀) ပါးေသာ တရားဓမၼေလာကတရား (၇)ပါး၊ သဂၤဟတရား (၄)ပါးေသာ ဂတိကို မငဲ့မူ၍ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ၀့္အား။ ၅၂၈ပါးေသာ ေမတၱာႏွင့္ ရတနာသိဃကုန္ေဘာင္ေရႊဘိုၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးကို တည္ေထာင္၍ ျပဳစုသိမ္ျမစ္ေတာ္မူလွ်င္ ေလာလင္၀န္းသို၊ ကေလးေသာင္သြပ္၊မိုးညွင္းမုိးေကာင္းမိုးတားမိုးမိတ္၊ ယင္းခဲ၊သီေပါသံုးဆယ္၊ လဲခ်ားရပ္ေစာက္၊ ကသည္းေစာ္ဘြားတုိ႕မွစ၍ အမႈေတာ္ကို ထမ္းရြက္ၾကလွ်င္။ ေရခ်မ္းအိုုးကို လက္ႏွင့္ ပိုက္သကဲ့သို႕ ကာယသုခ စိတၱသုခ၊ ႏွစ္ပါးကို ရၾကသည္။ ငါ၏ သစၥာေတာ္ကို မခံမီကာ (ဟံသာ၀တီ)တုိ႕ သစၥာခံျခင္း၊ ဟံသာ၀တီတုိ႕လည္း အရွင္မရွိျဖစ္၍ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ က သစ္ညွစ္ၾကျခင္းသည္ ပညာနည္းေသာ သူတို႕သာလွ်င္ မဟုတ္ကို အဟုတ္။ အဟုတ္ကို မဟုတ္ထင္သည္။ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ အညီ ငါ၏ အမႈေတာ္ကိုထမ္းရြက္လွ်င္ ျမန္မာဇာတ္တူျခင္းကို မဆိုနွင့္ဦး သူပုန္ျဖစ္ေသာ (ဟံသာ၀တီ)ပင္ က်ိဳးႏြံ၀ပ္ပ်ပ္ထပ္ေသာ္လည္း ငါေရႊႏုလွမ္းေတာ္အထူးမရွိ။ ျမန္မာ ကၽြန္ေတာ္ မ်ိဳးအရပ္ကို ေခၚသိမ္း၍ ငါေရႊစက္ေတာ္ စံုဦး တုိက္လာၾကရမည္။
သို႕ျဖစ္၍ပင္ ရတနာသိဃၤကုန္းေဘာင္ေနျပည္ေတာ္ႀကီး၏ လက္ေအာက္ခံေကာလင္း၊ ၀န္းသို စေသာ ေျမာက္ဘက္တလႊားၿမိဳ႕ေက်းရြာမ်ား၊ သိနၷီ၊မိုးမိတ္၊ သီေပါ စေသာ အေရွ႕ဘက္တစ္လႊားၿမိဳ႕ေက်းရြာမ်ား၊ ကေလး၊တမူး၊ ကသည္းစေသာ အေနာက္ဘက္တလႊား ၿမိဳ႕ေက်းရြာမ်ား စသည္တုိ႕မွ ၿမိဳ႕စားရြာစားတုိ႕သည္ ငါ၏ အမႈေတာ္ကို ထမ္းရြက္ၾကသျဖင့္ ေရခ်မ္းအိုးကို လက္ျဖင့္ ေပြ႕ပိုက္သကဲ့သို႕ စိတ္ ၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း (၂)မ်ိဳးျပည့္စံုေၾကာင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၁၆၅) - ကတူးျပည္စုိျပည္ေရး မူဆည္ေတာ္ျဖင့္ ေရသြယ္ေပး။
စာမ်က္ႏွာ (၁၈၇) - ေရႊခြန္ေတာ္
၁၁၁၆ ခုႏွစ္တြင္ ဂနန္း၊ စက္ေတာပါ ေမာ္ဆယ္ရြာကို ေရႊနန္းေတာ္ဆက္ေစ အမိန္႕ေတာ္ရွိ၍ ၄င္း ၁၁၁၆ခုႏွစ္ ခန္းမိႈင္းေက်ာ္ဆက္။ ဆယ္ရြာေရႊခြန္ေတာ္မ ၁ - ခန္းမိႈင္းေက်ာ္ဆက္သည္ကို ေမာ္ခြင္ - ၃၅ိ/=စက္ေတာ-၈၁ိ/=ဂနန္း -၁၈၂ိ/-ဂနန္းပြား ၉ိ/ ခ်ုပ္၍ ထမ္းေဆာင္ၾကသည္။
၁၁၁၇ ခုႏွစ္တြင္။ ေမာ္ႏိုင္း။ ကမၻာ။နန္းမား။မန္အည္။ စည္းနန္း။ေမာ္ဟိုင္း (၆)ရြာ ေရႊခြန္ေတာ္မကို ခန္းမိႈင္းေက်ာ္ဆက္ - ၄၈ - ၀န္းစား ၄ဂဴး - ေရးစား - ၂ိ၄ဴး - ထန္းစား - ၁၂ဴ။
စာမ်က္ႏွာ (၁၉၀) - သံခြန္ေတာ္
သံမ်ားကို………….
သံအေနာက္တာတြင္ ပင္ပံု၊တာက်ဲ၊ေရႊနစ္၊ နန္႕႔ပံု၊ ေခ်ာင္းဆံုး ႏွင့္ မန္ပင္ေက်းရြာ နယ္ေျမမ်ား ပါ၀င္သည္။ သံအလယ္တြင္ ပင္ဟင္းခါး၊ ေရႊေက်ာင္း၊ ခိုပ်ဥ္၊ လက္ရိုက္ ႏွင့္ ခမိုးေက်းရြာမ်ား ပါ၀င္သည္။ သံအေရွ႕တာတြင္ ေလးသီ၊ ေညာင္ေျခေထာက္၊ ႏြားေတာေနာက္၊ မြတ္သိမ္၊ ဥမင္၊ ကၽြန္းကုန္း၊ ကိုင္းႀကီးႏွင့္ တံုးေလွာ္ေက်းရြာ နယ္ေျမတုိကပါ၀င္သည္။
ေရွးယခင္က ယင္သံ (၃)တာေက်းရြာနယ္ေျမတြင္ ရွမ္း ႏွင့္ ကတူးမ်ား ေရေႏွာေနထုိင္ၾကလ်က္ သံမ်ား ခ်က္လုပ္ၾကသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၁၉၂) ခဲခြန္ေတာ္
ေရႊအေရွ႕ေၾကာင္းမွ ေရႊမွဴးမ်ားက အေလာင္းမင္းတရားအား ခဲခြန္ေတာ္မ်ားလည္း ဆက္သခဲ့ေသးေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ား ေတြ႕ရပါသည္။ အေလာင္းမငး္တရားလက္ထက္ ေမာ္ႏိုင္း ေရႊမွဴးႀကီး (ေရႊဆက္ေစာ္ဘြား)ခန္းမိႈင္းေက်ာ္က ေရႊအေရွ႕ေၾကာင္းမွ ထြက္ေသာ ခဲမ်ားကို တစ္စုတစ္စည္းတည္း စုေပါင္းဆက္သရန္ စက္ေတာ ေရႊမွဴးထံ ခဲခြန္ေတာ္ ေတာင္းခံခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ စက္ေတာေရႊမွဴး၏ လက္ေအာက္ခံသူႀကီး ငဦးႏွင့္ ေမာ္ႏုိင္းေရႊမွဴးႀကီး ခန္းမိႈင္းေက်ာ္ လက္ေအာက္ခံသူႀကီး ငႏိုးတုိ႕ အခ်င္းခ်င္း အျပင္းအခံုျဖစ္ၾကသည္။
စစ္ေတာသူႀကီး ငဦးက -
“ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ႀကီးစိုး စီရင္သည့္ စက္ေတာရြာသည္ ေမာ္ႏုိင္း (၁၀) ရြာ ခန္းမိႈင္းေက်ာ္၏ လက္ေအာက္ခံမဟုတ္။ သီးျခားစီရင္ အုပ္ခ်ုပ္သည့္ ေက်းရြာျဖစ္သည္။ သို႕ျဖစ္၍ ခဲခြန္ေတာ္ကို ေမာ္ႏုိင္းသို႕ မေပးႏုိင္။ သီးျခားဆက္မည္။”
ဟုဆိုသည္။ ေမာ္ႏုိင္းသူႀကီး ငႏုိးကလည္း -
“စက္ေတာရြာသည္ ေမာ္ႏုိင္း (၁၀)ရြာ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သည္။ သို႕ျဖစ္၍ ခဲခြန္ေတာ္ကို မိမိသို႕ ေပးေဆာင္ရမည္။”
ဟု အတင္းအႀကပ္ေတာင္းသည္။
ေနာက္ဆံုး ေရငုပ္ျပိဳင္ပြဲျပဳလုပ္၍ ေရလားၿပိဳင္ၾကရာ စက္ေတာသူႀကီးက အႏုိင္ရရွိခဲ့သည္။ သို႕ျဖစ္၍ တရားသူႀကီးမင္း နႏၵသီဟေက်ာ္ထင္က -
“ စက္ေတာရြာကို ေမာ္ႏုိင္းဆယ္ရြာအ၀င္ပါ ေက်းရြာျဖစ္သည္။ ငႏုိးမဆိုသာ၊ ေမာ္ႏုိင္းဆယ္ရြာသူႀကီး ခန္းမိႈင္းေက်ာ္၊ ငႏိုးတုိ႕က စက္ေတာရြာသူႀကီး ငဦး၊ ရြာေနရြာသားတုိ႕ကို မင္းမႈမင္းခင္း ကိုင္း မကိုင္းေသး ဆယ္ႏွစ္မႈ ခဲခြန္ေတာ္သြင္း၊ ေရႊခြန္ေတာ္၊ ေငြခြန္ေတာ္ အေသးအဖြဲအရပ္ရပ္အလံုးစံုမ်ိဳးတုိ႕ကို မစီရင္၊ မခြဲ၊ မခန္႕၊ မေဆာ္မဖန္၊ မေခၚမေခ်၊ မဆိုမေျပာသာ၊ စက္ေတာရြာသူႀကီး ငဦး ရြာေနရြာသားတို႕ အစည္ဆင့္ဆက္ ၍ အသီးအျခား ထမ္းၿမဲအတုိင္း မင္းမႈမင္းခင္း ေရႊခြန္ေတာ္၊ ေငြခြန္ေတာ္၊ ခဲခြန္ေတာ္သြင္း ဆယ့္ႏ်စ္မွ အလံုးစံုၿမို႕ အေသးအဖြဲတုိ႕ကို စက္ေတာရြာသူႀကီး ငဦး ႏွင့္ ရြာေနရြာသားတုိ႕ကို သီးသီးခ်ားခ်ားထမ္းရြက္ေစ” ဟု အမိန္႕ခ်မွတ္လုိက္သည္။
စာမ်က္ႏွာ (၁၉၃)
-       သကၠရာဇ္ ၁၂၃၁ ခုႏွစ္၊ တန္ေတာင္မုန္းလက ေမာ္ႏိုင္းေရႊမွဴး ငဖာလာ (ငဘလာ)၊ ေမာ္တိတ္ ေရႊမွဴး ေကြတၱီ၊ ေမာ္ခါးေရႊမွဴး ငႀကီး၊ မန္အင္းေရႊမွဴး ငေအာင္ျမတ္ေက်ာ္ ႏွင့္ ေမာ္ခြင္ ေရႊမွဴး ငႏြယ္တုိ႕က လစဥ္ ေရႊမွဴးတစ္ဦးလွ်င္ ခဲပိႆာ (၁၀၀၀)စီ ဆက္သြင္းပါမည္ဟု မင္းတုန္းမင္းအား ကတိျပဳ၍ ခဲတူးေဖာ္ခ်က္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
စာမ်က္ႏွာ (၂၁၂) တခါးမ်ား
စမၺဴဒီပ ဥေဆာင္က်မ္း
စုေဆာင္းတည္းျဖတ္သူ သန္းထြန္း၊ ျမန္မာသမိုင္းအဖြဲ႕၀င္ (၂၀၀၅/ ျမန္မာႏုိင္ငံသုေတသနအသင္း ၁၉၆၀ ပံုႏွိပ္မႈကို တည္းျဖတ္သည္။ စာတမ္း၊ စစ္တမ္း ႏွင့္ အမိန္႕ေတာ္မ်ားကို ရက္စြဲအလုိက္စဥ္သည္။
စာမ်က္နွာ ၂၈ (ေဖာ္ေဖာ္၀ါရီ ၁ရက္၊ ၁၆၀၂)
-       ရတနာသံုးပါးကို မရိုမေသ မေလးျမတ္ မကုိင္းမညႊတ္၍ ဘုရားသာသနာသည္ ကြယ္ျခင္း၊ မွိန္ျခင္း၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းႏွင့္တကြ ရိုင္းျပ၍ ေသာင္းက်န္းခက္ထန္ ခက္ထေရာ္ရွိ၍ ေနေလသည္ကား မိုးမိတ္၊ မုိးလိႈင္း၊ မိုးေကာင္း၊ မိုးညွင္း၊ မိုး၀န္း၊ ငါးၿမိဳ႕ေစာ္ဘြားအဆက္ဆက္တုိ႕သည္ သာသနာကြယ္ေလကုန္၏။ သာသနာကြယ္ကုန္ေလ၏။ မင္းမသုဥ္းေသာေၾကာင့္ တည္ေထာင္၍ ေနနုိင္ေလသည္။ ေနရာတြင္ကား မိုးေကာင္းတစ္ၿမိဳ႕၊ မိုးညွင္းတစ္ၿမိဳ႕၊ မိုးမိတ္တစ္ၿမိဳ႕၊ မိုးလိႈင္းတစ္ၿမိဳ႕၊ မိုး၀န္းတစ္ၿမိဳ႕ ထိုငါးၿမိဳ႕သားတုိ႕သည္ မိုးေကာင္းတြင္ သိုဟံုခင္ မိုးညွင္းတြင္ သိုဟုတ္တြန္၊ မိႈင္းတြယ္ၿမိဳ႕တြင္ သိုဟံုအြန္၊ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕တြင္ သိုအံ၊ မိုးလိႈင္းတြင္ သိုဟံုကပ္ မိုး၀န္းတြင္ သိုခ်ည္ ထိုေျခာက္ေယာက္ေသာ မင္းတို႕သည္ က်ိဳင္းဟံု ေရႊနန္းရွင္သားခ်ည္းတည္း။ (မိုးကိုးမိုး - မိုးေကာငး္၊ မုိးညွင္း၊ မုိးမိတ္၊ မိုးလိႈင္း၊ မိုး၀န္း၊ မိုးထား၊
-       ထိုမင္းမ်ားကို အသီးသီး ေပးကုန္သည္ကား မိႈ္င္းတြယ္ၿမိဳ႕တြင္ သိုဟံုအြန္ ႏွင့္ တကြ သိုခ်ည္စံ သိုခ်ည္လဲ သိုခ်ည္၀န္း သိုသည္ညည္ သိုသည္ဇံ သိုသည္ေလာ သိုသြန္ေလွာ္ သို၀ိုင္ သိုသည္ေလွာ္ သိုသည္ေဟာ သိုခ်ည္ေလွာ္ သံဟံသြန္ သိုဟံု သိုဟံုကပ္ ငေသာၾကာ ငပါေတာ ငေလွာက္ေက်ာ္။ မိႈင္းတြယ္ၿမိဳ႕တြင္ ထိုေစာ္ဘြားသား အေပါင္းတုိ႕တြင္ က်ိဳင္းဟံုေရႊနန္း ရွင္သာ၍ ခ်စ္ခင္ေလးျမတ္ေတာ္မူသည္ကာ သိုဟံု ႏွင့္ သိုဟံုကပ္ကို သာ၍ ခ်စ္ေလးျမတ္ေတာ္မူသည္။ ခမည္းေတာ္ ေရႊနန္းရွင္ က်ိဳင္းဟုန္မင္းႀကီးသည္ ငါမရွိလွ်င္ ငါ၏ အရိုက္အရာကို အုပ္ခ်ဳပ္စိုးေဆာင္ရျခင္းငွာ အႀကံေတာ္ရွိေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တည္ေလသည္။ ထိုသို႕ အႀကံေတာ္ရွိသည္ကို မိုးေကာင္း မိုးညွင္းေစာ္ဘြားတုိ႕က သိ၍ ႀကံရမည္ေလာဟု ဆင္ေပါင္းျမင္းရံတို႕ႏွင့္ ခ်ီလာသည္။ ….”
-       မိုးထားၿမိဳ႕ မိႈင္းတြယ္ၿမိဳ႕ မိုေကာင္းမိုး မိုး၀န္းၿမိဳ႕ ေစာ္ဘြား တို႕သည္ မိုးမိတ္ၿမိဳ႕မေကာင္း၍ ၿမိဳ႕ကို ျပဳျပင္ရမည္။
-       မိုး၀န္းေစာ္ဘြား သုိခ်ည္လည္း မိုးမိတ္ ေနာင္ေတာ္ၿမိဳ႕သည္ မေကာင္း၍ ေနာင္ေတာ္ႏွစ္ပါး ျပဳစုေတာ္မူ (မည္) လာေခ်သည္။
-       မိုးစစ္ ဆင္ခ်ည္တုိင္ ပဲခင္း ကသာ ျမေတာင္ ေရႊအင္းမ်ားကို မိုးေကာင္းသားေတာ္ကို ေပးသည္။
-       ခမည္းေတာ္ ကြယ္လြန္လွ်င္ပင္ က်ိဳင္းဟံု တြင္မေနၿပီ သားေတာ္ သိုဟံု (ဘြား)သည္ မိုးမိတ္ကို ျပဳစုေတာ္မူသည္။ မိုးထား မိႈင္းတြယ္ မိုးေကာင္း မိုးညွင္း မုိး၀န္း ေစာ္ဘြားမ်ားသည္ မုိးမိတ္ၿမိဳ႕မေကာင္း၍ ၿမိဳ႕ကို ျပဳစု ျပင္ ဆင္ရမည္ အဘသစၥာသည္ ငါတုိ႕တြင္ ရွိသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ငါတို႕သြား၍ လုပ္အံ့ဟု မိုးေကာင္းေနာင္ေတာ္သည္ ဗိုလ္ေျခ ၁၀၀၀ ႏွင့္ ျပဳစုရမည္လာသည္။ မိုး၀န္းသိုခ်ည္လည္း မိုးမိတ္ေနာင္ေတာ္ၿမိဳ႕သည္ မေကာင္း၍ ေနာင္ေတာ္ႏွစ္ပါး လာ၍ ျပဳစုေတာ္မူလာေခ်သည္။ …………………
-       (ကမ္းနီ) ၿမိဳ႕ နယ္နိမိတ္ အပိုင္းအျခား အစူးအစဥ္ ထမ္းရိုးရြက္ရိုး နယ္နိမိတ္ အစုအငန္းထမ္း ၇-၈၉၃ အိမ္နက္ က်န္ ၃၈၀ ကပၸါး အသည္အလာဒိုင္း၀င္း ဘုရားေက်ာင္းေျမ (ဘ႑ာ)ေျမ ၀န္သိုဒုိင္းေျမ တံခါးနီေျမ အေဆာင္နီေျမမွ စ၍ အစူအစဥ္ကို သစၥာေတာ္က်မ္း ေပး၍ စစ္ေတာ္ ကမ္းနီၿမိဳ႕……”
-       က်ိဳင္း ကိုးက်ိဳင္း၊ ထီးကိုးစင္း၊ မိုးကိုးမိုး၊ ထားကိုးထား (စာမ်က္ႏွာ - )
စာမ်က္ႏွာ - ၇၉
-       ဇမၺဴဒီပါကၽြန္း အလယ္ခ်က္မ မ႑လေရာက္ရာ မဟာေဗာဓိ၀န္းက်င္ ေသာဠတုိင္းႀကီး တစ္ဆယ့္ေျခာက္တုိင္း တုိင္းႀကီး တစ္ဆယ့္ကိုးတုိင္း တုိင္းႀကီးရွစ္တုိင္း က်ိဳင္းကိုးက်ိဳင္း မိႈင္းကိုးမိႈင္း ထးကိုးထား အလံဦးကင္းဖ်ား အေစာင့္အေန ေဒသ နဂရ ဂါမမ်ားကို ခန္႕ထား ဖြဲဖက္သည့္အတိုင္း တုိင္းႀကီးရွစ္တုိင္းကား ဤသို႕တည္။ ဧရာ၀တီျမစ္အေနာက္ဘက္ ေျမာက္ဘက္သည္ သုနာပရႏၱတုိင္း။ ဧရာ၀တီျမစ္အေရွ႕ဘက္ ေတာင္ဘက္သည္ တမၸဒီပတုိင္း။ သေရေခတၱရာသည္ သီရိေခတၱရာမတုိင္း။ ေကတုမတီေတာင္ငူသည္ ေဇယ်၀ပုဧတုိင္း။ ကုသိန္ ဥပါယ္ခိုး မုတၱမသည္ ရာမညတုိင္း။ သု၀ဏၰဘုမၼိ ေရႊေျမရွိ ရွမ္းအရပ္ ရွမ္း ၅၇ ၿမိဳ႕သည္။ သု၀ဏၰဘုမၼိတုိင္း။ မိုးနဲ ေညာင္ေရႊသည္ ကေမၺာဇတိုင္း။ မုိးမိတ္ ဗန္းေမာ္သည္ စိမ့္တုိင္း။ ဤသို႕လွ်င္ တုိင္းႀကီး ရွစ္တုိင္းတည္း။ ၄င္းအတြင္း က်ိဳင္းကိုးက်ိဳင္း၊ မိႈင္းကိုးမိႈင္း၊ ထားကိုးထား ပတၱျမား ျမ ရတနာကိုးပါး ေရႊခြန္ ေငခြန္ ပုလဲ သႏၱာ တုိ႕ေပါမ်ားရာ သာသနာေတာ္ ၅၀၀၀ တည္ရာနယ္ကား ဤသို႕တည္။
-       သာသနာေတာ္တည္ရာကား
-       အေရွ႕သို႕လာေသာ္ နားတဘက္ေဖာက္ (ပါး) တဘက္ (ဆိုး) မွည့္တလံုး(တင္) မ်က္ႏွာ နဖူးမည္း ေက်ာ္ကသည္း (ေျမ) အစပ္။
-       အေရွ႕ေတာင္သို႕လားေသာ္ ဂၽြမ္းျပည္အကုန္ ဂံုျပည္အဆံုး သမုဒၵရာအထိ။
-       ေတာင္သို႕လားေသာ္ သမုဒၵရာ ပိႆ်ဴးျပည္။
-       အေနာက္သို႕လားေသာ္ သမုဒၵရာအလယ္ဍ္တည္ေသာ န၀ိမလာကၽြန္း။
-       အေနာက္သို႕လားေသာ္ သရန (ဒါန္) စိတၱရ (ဒါန္) ပ(န္)ထြာအ (ျခား) ပဋိကၡရား ကုလားေျမႏွင့္ အစပ္။
-       အေနာက္ေျမာက္သို႕လားေသာ္ (ကတူး) ငနားႀကီး ေရေပၚမီး တက္စိန္႕တက္ေခါင္ အကၠပတ္ ကုလားေျမ (ႏွင့္ အ)စပ္။
-       ေျမာက္သို႕လားေသာ္ ကေမၺာဇ သင္းတြဲေျမ (ႏွင့္ အ)စပ္။
-       အေရွ႕ေျမာက္သို႕လားေသာ္ သံေတာင္း သံတန္တင္း သံတံခါး သံဘုရား ငတိ င(ယို) ငွက္ညီေနာင္ေနေသာ အျပင္အျခား။
စာမ်က္ႏွာ - ၈၅ ကတူးနယ္ကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ ပ႒နဂိုရ္စြန္တုိင္း ငယ္ပါ (မလြန္ေျမအစပ္)
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ တခါးၿမိဳ႕ေျမ ႏွင့္ အစပ္
-       အေနာက္ကို လားေသာ္ ျမင္က (ေတ့) ေတာင္ႀကီး အေနာက္ (ကို)ရိုးမ
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ ပန္းခံုေၾကာ ၿမိဳ႕သစ္ေျမႏွင့္ ေက်ာခုိင္
သု၀ဏၰဘုမၼိ ဇင္းမယ္ ၅၇ ၿမိဳ႕နယ္ကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ (က်ိဳင္း) ရံုးႀကီး ေျမႏွင့္ ေက်ာခိုင္း
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ ယိုးဒယားေျမႏွင့္ ေက်ာခိုင္း
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ မိုးျပဲေျမႏွင့္ ေက်ာခိုင္း
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ မိုးနဲေစာ္ဘြား ကိုးထားေျမႏွင့္ ေက်ာခိုင္း
၄င္းအတြင္း ၅၇ ၿမိဳ႕ ရွမ္းကိုး ေစာ္ဘြားနယ္ကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ (လူး) ၁၂ (ပန္းနား) ေျမႏွင့္ ေက်ာခုိင္း
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ ရွမ္း ၅၇ ၿမိဳ႕ ဇင္းမယ္ေျမႏွင့္ ေက်ာခိုင္း။
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ သီေပါ ေတာင္ပိုင္ မိုးေကာင္းပါ
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ မိုး၀န္းေျမ သံတံတား
-       ၄င္းအတြင္း ကိုးက်ိဳင္း ကိုးထား ကိုးမိႈင္း ကိုး ေစာ္ဘြား ရွိသည္။
တပယင္း ၿမိဳ႕နယ္ကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ မူးေခ်ာင္း ေကာက္ေကာက္စင္းစင္း။
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ ရွမ္းေလးရြာထိ။
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ ၀န္သိုဒိုင္းစာသားေျမႏွင့္ အစပ္။
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ ေျမတူးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေက်ာခုိင္း။

မိုး၀န္းနယ္ကား (စာမ်က္ႏွာ - ၁၀၃)
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ ေက်ာက္နဂါးရစ္ေတာင္
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ မိုးမိတ္ေျမႏွင့္ အစပ္
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ ကခ်င္ေတာင္
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ ေက်ာက္ျခေသၤ့ေတာင္
မိုး (ထား) စ(ႏၵား) နယ္ကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ မိႈင္းရံုးႀကီးေျမႏွင့္ အစပ္
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ လူး ၁၂ ပန္းနားေျမႏွင့္ အစပ္
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ မဲေခါင္ျမစ္
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ မိုးမ်ည္း မိုး၀န္းေျမ ႏွင္ ့အစပ္

မိုးမ်ည္းေျမကား
-       အေရွ႕ကိုလားေသာ္ မဲပိန္ၿမိဳ႕ေျမႏွင့္အစပ္။
-       ေတာင္ကိုလားေသာ္ မိုးထားေျမႏွင့္အစပ္
-       အေနာက္ကိုလားေသာ္ မဲေခါင္ျမစ္ႀကီးအထ
-       ေျမာက္ကိုလားေသာ္ ကခ်င္ ၁၂ (ေတာင္) ေျမထိ

( (ဆက္လက္ ရွာေဖြေနဆဲျဖစ္သလို အခ်က္အလက္မ်ား ေတြ႕ရွိပါကလည္း ကၽြန္မ၏ email address အီးေမးလ္လိပ္စာ kaungkinpyar.mwa@gmail.com သို႕ ပို႕ေပးဖို႕ ေမတၱရပ္ခံအပ္ပါသည္။ 
ယခုမူ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ သမိုင္း - အပိုင္း (၁) ကို ဖတ္ရႈေနဆဲျဖစ္၍ ၄င္းထဲပါ ၀န္းသို ေစာ္ဘြားဦးေအာင္ျမတ္ ၏ မန္ကင္းေတာင္တုိက္ပြဲအေၾကာင္း ထည့္ဖို႕ က်န္ေနေသးပါေသးတယ္။ )

ေလးစားလွ်က္
ဇင္မာဦး (ဂ်ိဳးေတာင္ - ၀န္းသိုၿမိဳ႕နယ္။) 

Zin Mar Oo - ဇင္မာဦး

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment