၀န္းသိုဘက္က ကိစၥခ်ပြဲ


ဒါကေတာ့ ၀န္းသို ေစာ္ဘြား ေတာင္ႀကီးမွာ ေသတုန္းက ကိစၥခ်တဲ့ ပံုနဲ႕ စံအိမ္ပါ။ ကၽြန္မေျပာတဲ့ စံအိမ္ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာပါ။ ဒီလိုပံုစံ ကို တုိင္ (၄)တုိင္နဲ႕ တင္ထားတာပါ။ ဗဟုသုတျဖစ္ပါ။ 

အဖိုးဆံုးတုန္းက မိသားစုေတြနဲ႕႔ ဓါတ္ပံု ကၽြန္မကေတာ့ ဓါတ္ပံုရိုက္ရတာ ရွက္တတ္လို႕ မပါလုိက္ပါဘူး။

ဒါေတြကေတာ့ ကၽြန္မ အဖိုးဆံုးတုန္းက ပံုေတြျဖစ္ပါတယ္

ဒီအေၾကာင္းေရးတဲ့အတြက္ ကၽြန္မကို အထူးအဆန္းထင္ၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ အသုဘခ်တာ ဘာထူးဆန္းလို႕လည္း လူတစ္ေယာက္ေသသြားတာ ဘာမွ ျဖစ္လာေတာ့တာမွ မဟုတ္တာ ဘာထူးျခားမွာမို႕လို႕လဲ။ ဂုဏ္ေဖာ္ၿပီးေရးေနစရာ သိေနစရာလိုလို႕လားလို႕ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္ၾကမယ္ထင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ ၀န္းသိုဘက္က အေၾကာင္းေတြ ေရးေနေျပာေနရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြရွိပါတယ္။ မွတ္တမ္းေကာင္းတဲ့သူ မွတ္တမ္းရွိတဲ့သူပဲ သမုိင္းဆိုတာရွိပါတယ္။ မွတ္တမ္းမရွိရင္ သမုိင္းမရွိပါဘူး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ကိုယ္က်ိဳးစား အားထုတ္ခဲ့ပါေစ မွတ္တမ္းမတင္ထားဘူးဆုိရင္ေတာ့ ေနာင္ႏွစ္ေတြ အမ်ားႀကီးၾကာလာရင္ အဲ့ဒီအေၾကာင္းအရာေတြဟာ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတာင္ က်န္ခဲ့ဖို႕ မလြယ္ကူလွလို႕ပါ။
ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ယူဆယူဆ ကၽြန္မကေတာ့ ဒီ၀န္းသိုဘက္က ကိစၥဆိုတာေလးကို မွတ္တမ္းတင္ ေရးသားခ်င္ပါတယ္။ ဒါမမဟုတ္ လိုအပ္လို႕ အခ်က္အလက္ ရွာတဲ့အခါ ေအာ္ ဒီလိုရွိပါလားဆိုတာ သိႏုိင္မွာ ျဖစ္သလို အခုေခတ္က အင္တာနက္ (Internet) ဆိုေတာ့ ရွာရလြယ္ကူမယ္၊ ပိုၿပီးေတာ့လည္း ရွာေဖြသူ သိခ်င္သူေတြအတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္မယ္ထင္တဲ့အတြက္ပါ။
ကဲ ‘ကိစၥ’ ဆိုတာကို ကၽြန္မတို႕ ေဒသခံေတြပဲ နားလည္ႏုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ကိစၥခ်တယ္ ကိစၥရွိတယ္ဆိုတာ ကၽြန္မတို႕က ‘မသာ’ ‘အသုဘ’ ရွိတယ္ဆိုတာကို ဆိုလိုတာပါ။ ကၽြန္မတို႕က ကိစၥသြားတယ္ မသာသြားတယ္ အသုဘသြားတယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာေပမယ့္ ပိုေျပာတာေတာ့ ကိစၥရွိတယ္ကို ေျပာေလ့ေျပာထရွိၾကပါတယ္။
ကိစၥကို ကၽြန္မတုိ႕ဘက္မွာ ဖိတ္စာ မဖိတ္ (မကမ္း)ပါဘူး။ တျခားေဒသေတြမွာေတာ့ ဖိတ္စာေပးထားၿပီး ဖိတ္စာေပးထားခံရတဲ့ အိမ္က သြားၾကတာ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ေသၿပီး (ေမြးကင္းစကေလးကလြဲလို႕)ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ ေတာ္ေတာ္ကို အလုပ္မ်ားၾကရပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဆံုးရံႈးရတဲ့အတြက္ ၀မ္းနည္းပူေဆြးၾကရသလို တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ အဲ့ဒီကိစၥ ၿပီးေျမွာက္ေအာင္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ကို အားစိုက္ၾကရပါတယ္။
ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ မသာ ကို (၃) ရက္၊ (၅)ရက္ ကေန (၇) ရက္အထိ ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ေဆြမ်ိဳး သားသမီးေတြက အေ၀းတစ္ေနရာမွာ ေနတယ္ဆိုရင္ သူတို႕ေတြအတြက္ ေရာက္ဖို႔အခ်ိန္မီေအာင္လို႕ပါ။ ကၽြန္မအဖိုး ဆိုရင္ ကၽြန္မ (၁၀) တန္းႏွစ္တုန္းက အသက္ (၇၅)ႏွစ္နဲ႕ ဆံုးပါတယ္။ ဆံုးေတာ့ ခ်က္ခ်င္း မျမဳပ္ေသးပဲ (၅)ရက္ထားပါတယ္။ အဖိုးဆံုးတုန္းက အခ်က္အလက္ေလးေတြကို အေျခခံၿပီး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
အဖိုးဆံုးေတာ့ အဖိုးရဲ႕ အေလာင္းကို က်င္းထားရပါတယ္ (က်င္းတယ္ဆိုတာ ဒီအတုိင္း ေခါင္းထဲမထည့္ပဲ လူေတြ ၾကည့္ခ်င္ရင္ သားသမီးေတြ ၾကည့္ခ်င္ရင္ ၾကည့္လို႕ရေအာင္ ပိတ္ျဖဴပါးပါးအုပ္ၿပီး အိမ္ရဲ႕ အလယ္တည့္တည့္ (အိမ္တုိင္ေတြရဲ႕ ဗဟိုခ်က္မ ေနရာမွာ)ထားပါတယ္။ ေသၿပီဆိုတာနဲ႔ ပိတ္ျဖဴပါးပါးစကို မနက္ေစာေစာ သြား၀ယ္ထားရတာပါ။ မနက္ေစာေစာ သက္ျပတ္တရာနာရပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေျခေထာက္တစ္ဖက္စီက ေျခမႏွစ္ဖက္ကို အပ္ခ်ည္ႀကိဳးနဲ႕ တြဲထားလုိက္ပါေတာတယ္။ အဓိပာယ္ေတာ့ မသိပါဘူး။ (ရယ္စရာအေနနဲ႔ - ေနာက္ေတာ့ အိမ္က ေၾကာင္အိမ္ထဲက သားပိုးတံပက္ (ကေလးပိုး) တံဘက္ေတြၾကားထဲမွာ အဲ့ဒါၾကီးကို ျပန္ေတြ႕ေတာ့ ေမာင္ႏွစ္မ သံုးေယာက္ လန္႕လုိက္ၾကတာ။ ကေလးဆိုေတာ့ …. ေသရင္ ေၾကာက္တာပဲ…… အဖိုးကလည္း ေျမးေတြကို ခ်စ္တာကိုး………..။)
   ဆိုေတာ့ အဲ့ဒီလို လူေသအေလာင္းကို က်င္း ထားတာ (၃)ရက္ပါ။ ေဘးနားမွာေတာ့ သူသံုးေနက် အသံုးအေတာင္ေလးေတြ (ေတာင္ေမြး -ေတာင္ေ၀း၊ ပုတီး၊ လက္ကိုင္ပု၀ါ)စာတာေတြနဲ႕ ထမင္းဟင္း ေရေတြ ေန႕တုိင္း မနက္ ညေနစာအတြက္ ျပင္ေပးထားပါတယ္။
ေသလို႕ သံုးရက္ေျမွာက္ေန႕ဆိုရင္ေတာ့ သူ႕ကို ေခါင္းထဲကိုထည့္ပါၿပီး ၿပီးရင္ ေခါင္းက အပုတ္ေတြ မနံေအာင္ လံုေအာင္ ေရနံႀကီးေတြနဲ႕ ေဆးေတြနဲ႕ အဆစ္ေနရာေတြကို ပိုၿပီး ပိတ္ရပါတယ္။ အိမ္ေပၚက ေန အိမ္ေအာက္ကို ခ်ရပါတယ္။ အဲ့ဒါကိုလညး္ ကိစၥခ်တယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။ သခ်ၤိဳင္းကုန္းမွာ သြားမျမဳပ္ေသးပါဘူး။ သူ႕အတြက္ စံအိမ္တစ္ခုကို ေဆာင္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူ႕ကို စံခိုင္းထားလုိက္တဲ့သေဘာပါ။ (၅) ရက္ေျမာက္ေန႕အထိပါပဲ။
ဒီမွာ အဓိကေျပာျပခ်င္တာ သူ႕အတြက္ စံအိမ္အေၾကာင္းပါ။ ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မသာေတြမွာ ဒီလို စံအိမ္အေဆာင္ေတြ ေဆာက္ေပးၾကပါတယ္။ စံအိမ္ကေတာ့ ဘယ္လိုမ်ိဳးလဲဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးျပန္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြထားသလိုမ်ိဳးပါပဲ။ အမိုးေတြက အခ်ြန္ေတြ အတက္ေတြ ပန္းေတြ ကလွေတြ အေရာင္ေတြနဲ႕ တစ္ဆင့္ခ်င္း တစ္ဆင့္ခ်င္း ခၽြန္တက္သြားပါတယ္။ အဖ်ားမွာကေတာ့ အတံေလးပဲ က်န္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအေဆာင္ အထဲထဲမွာ သူ႕ရဲ႕ အေလာင္း ေခါင္းတလား (သစ္သားနဲ႕ ျပဳလုပ္ထားတဲ့)ကို ထည့္ထားတာပါ။ ေခါင္းတလားေဘးမွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕အသံုးအေဆာင္နဲ႕ ထမင္းဟင္း ထားေပးသလို အေဆာင္ ေဘးပတ္လည္မွာေတာ့ သေျပပန္း နဲ႕ ပုရိတ္ေရအိုးေတထားပါတယ္။ ၿပီးရင္ ဟိုတစ္ဘက္ တစ္ခ်က္မွာ သူ႕ရဲ႕ ဓါတ္ပံု (ရွိရင္)ေပါ့ေနာ္ ခ်ိတ္ထားပါတယ္။ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ သူဟာ ရဟန္းဒါယိကာ(ကၽြန္မတို႕ကေတာ့ ကံႀကိးထပ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။ အၿမဲတမ္း ရဟန္းဒါယိကာအျဖစ္ခံရတာပါ။) အျဖစ္ခံဘူးတယ္ဆိုရင္ ထီးေဆာင္းေပးရပါတယ္။ ႏွစ္ခါခံေပးဖူးရင္ (၂)လက္ေပါ့…. ကၽြန္မ အဘိုးတုန္းကေတာ့ ထီးႏွစ္လက္ေတြ႕ပါတယ္။ ပံုကေတာ့ ကၽြန္မ ေမာင္ေလးတို႕ပြဲ (အလွဴ)တုန္းက ပံု သူပါတဲ့ မိသားစု ဓါတ္ပံုကို ခ်ိတ္ထားေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရား၊ ေက်ာင္း၊ သိမ္ နဲ႕ ဘုန္းႀကီးဒကာ ခံတာဟာ ကၽြန္မတို႕ဘက္က လူတစ္ေယာက္အတြက္ အရမ္းကို အေရးပါပါတယ္။ သူေသလို႕ ေရႊထီး အမိုးမခံရဘူးဆုိရင္ သူ ကုသိုလ္ ႀကီးႀကီးမားမား မလုပ္ခဲ့ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပါယ္ သက္ေရာက္လို႕ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မေသခင္ သက္ႀကီးရြယ္အို ေရာက္ပီဆိုရင္ အိမ္က သားသမီးေတြက တာ၀န္တစ္ခုအေနနဲ႕ ရဟန္းဒါယိကာမ/ဒါယိကာ ေက်ာင္းဒါယိကာ သိမ္ဒါယိကာ ခံႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးရပါတယ္။
(၅)ရက္ေျမွာက္ေန႕မွာေတာ့ ကၽြန္မအဘိုးကို က်င္းထဲျမဳပ္မယ့္ေန႕ျဖစ္သလို။ မနက္ပုိင္းမွာ မိသားစု၊ ကၽြန္မအဖိုးနဲ႕ ရင္းႏွီးတဲ့ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္အပါအ၀င္ ေဆြမ်ိဳး မိတ္ေဆြေတြ အကုန္လာၾကပါတယ္။ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ (၅၀၀) (၆၀၀) ကေန ေဆြမ်ိဳးေပါရင္ ၁၀၀၀ ေလာက္အထိ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဖိတ္စာမဖိတ္ပဲ ကိုယ့္အသိစိတ္နဲ႕ကိုယ္ လာၾကရတာပါ။ အလွဴပြဲလိုမ်ိဳး ေကၽြးေမြးၾကပါတယ္။ လာတက္ဧည့္သည္ေတြက ေသသူမိသားစုကို ကူရပါတယ္ (ေထာက္ပံ့တာကို ေခၚပါတယ္)။ ကၽြန္မတို႕ကေတာ့ ကိစၥကူတယ္။ မသာကူတယ္လို႕ ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာ တတ္ႏုိင္တဲ့သူနဲ႕ ေဆြးမ်ိဳးရင္းတဲ့သူက ပိုမ်ားမ်ားကူရသလို မရင္းရင္ေတာ့ အနည္းဆံုးကူရင္ရပါၿပီး။ ကူတဲ့သူေတြကို လက္ေဆာင္ကမ္းရပါတယ္။ လက္ေဆာင္ျပန္ကေတာ့ ေဆးလိပ္၊ ရပ္ေတာင္၊ စာအုပ္ စသျဖင့္ ကိုယ္တတ္ႏုိင္သေလာက္ကို လက္ေဆာင္ျပန္ေပးလုိက္တာပါ။
အဲ့ဒီ မနက္ခင္းပုိင္းတစ္ခုလံုး မသာပြဲဟာဆိုရင္ လူေတြက်ိတ္က်ိတ္တိုး ရြာသားေတြ အပ်ိဳလူပ်ိဳေတြဟာ မနားၾကရပါဘူး။ ပင့္ဖိတ္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီး အပါး (၂၀)(၃၀) ေလာက္ကလည္း ေရာက္ေတာ့ ကပ္ပိယ အလွည့္က်တဲ့ လူကေတာ့ မေခ်ာင္ပါဘူး။ (ကၽြန္မတုိ႕မွာ ကပ္ပိယက အၿမဲတမ္းေနသူမရွိၾကပါဘူး။ ရြာသားေတြပဲ အစည္းအေ၀းလုပ္ၿပီး အလွည့္က် လုပ္ၾကရတာပါ။) ပြဲမွာ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္း၊ လက္ဖက္နဲ႕ ပရိတ္သတ္ (၅၀၀ -၆၀၀-၇၀၀) အကုန္လံုးကို ဧည့္ခံေကၽြးေမြးရတာပါ။ ရပ္/ရြာထဲက အိမ္ေတြကေတာ့ တစ္အိမ္သားလံုး ထမင္းဆင္းစားႏုိင္ပါတယ္။ ကိစၥက အလုပ္အကိုင္ ကိုလည္း စေသတဲ့ ေန႕ကေန ျမဳပ္ၿပီးေတာ့ ရက္လည္ တရားနာၿပီးတဲ့ အထိ အရပ္က ၀ိုင္းကူရပါတယ္။ ထမင္းခ်က္တာ၊ ေစ်း၀ယ္တာ စတဲ့ အကုန္လံုးကို လုပ္ေပးၾကရတာပါ။ ဒီလိုေန႕ေတြမွာ အပ်ိဳလူပ်ိဳေတြဟာလည္း ထမင္းေပါင္းအိုးကိုယ္စီယူၿပီး ဆင္းလာၾကရပါတယ္။ (ထမင္းေပါင္းအိုးဆိုတာ လွ်ပ္စစ္အိုးမဟုတ္ပါဘူး ေျမႀကီးအိုး ေပါင္းအိုး ေပါင္းေခ်ာင္ ေပါင္းခါးစီ ပါတာကို ဆိုလိုတာပါ။) အခုေခတ္ကေတာ့ ထမင္းေပါင္းတဲ့ အိုးအႀကီးႀကီးေတြ ေခတ္စားလာသလို အဲ့သလို အလွဴမဂၤလာ မသာ မွာ အငွားေပါင္းေပးတဲ့ လုပ္ငန္း ထြန္းကားလာလို႕ အခုလို မေပါင္းရေတာ့ဘူးလို႕ ေျပာၾကပါတယ္။
ညေနေရာက္ရင္ ၃း၃၀ - ၄ နာရီဆိုရင္ေတာ့ မသာခ်ေတာ့မွာပါ။ (မသာကို သခ်ၤိဳင္းကုန္းပို႕ ျမဳပ္ေတာ့မွာပါ။) အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ မနက္ကလူေတြ အကုန္ မရွိၾကေတာ့ပါဘူး။ အလုပ္ေတြ မအားၾကတဲ့အတြက္ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႕ ညေနအထိ ေနလို႕ အဆင္ေျပတဲ့ သူေတြပဲ က်န္ပါတယ္။
မသာခ်ေတာ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မသာသီခ်င္းနဲ႕ မသာတရားဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါႀကီးၾကားရင္ ဘယ္လိုႀကီးမွန္းမသိပါဘူး က်က္သိထပါတယ္။ အဲ့ဒီသီခ်င္းနဲ႕ တရားက မသာခ်မွပဲ ဖြင့္တာမ်ားပါတယ္။ မသာတုိင္းဖြင့္ၾကပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ခ်ေတာ့မယ္ ေၾကျငာ လူစု ၿပီးေတာ့ ေျမႀကီးမွာ စိုက္ထားတဲ့ လူေသတင္ထားတဲ့ စံအိမ္ကို ခၽြတ္ၾကရပါတယ္။ စံအိမ္က ထိပ္ႀကီးကို မက်ိဳးေစရပါဘူး။ အဲ့ဒီ ေျခေထာက္ေလးဘက္ကို ျဖဳတ္ၿပီး ရြာ သို႕မဟုတ္ ရပ္ကြက္ အေနာက္ဘက္ကေန သခ်ၤီဳင္းကုန္းရွိရာက္ို ေကြ႕၀ိႈက္သြားရပါတယ္။ အဲ့ဒီလူတန္းႀကီးမွာ ေၾကးစည္ အရင္ ၿပီးရင္ မသာထမ္းစင္၊ ၿပီးရင္ ပရိတ္အိုး ဘုန္ႀကီး ၀တၳဳစာကိုင္ စတဲ့ လူအုပ္ေတြ လုိက္သြာရပါတယ္။ လူေတြက တစ္လမ္းလံုး ငိုၾကပါတယ္ ေအာ္ငိုၾကတယ္၊ မဟုတ္ရင္ေတာင္ မ်က္ရည္ေတြ အလိမ့္လုိက္က်မိၾကပါတယ္။ အားလံုးက ငိုေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္အေနနဲ႕ မငိုပဲနဲ႕ မထိမ္းထားႏုိင္ပါဘူး။ ငိုခ်ပစ္ေတာ့တာပါပဲ။ စံအိမ္ႀကီးကိုေတာ့ သခ်ၤီဳင္းမေရာက္ခင္ (၃)ခါ ခါေပးရပါတယ္။ အေခါင္းကို တုတ္းနဲ႕ထိုးတယ္ မဟုတ္ရင္ ထမ္းတဲ့သူေတြက ဟိုဘက္ဒီဘက္ေစာင္းၿပီး ကစားေပးရတာပါ။ (ဘာေၾကာင့္လည္း မသိပါဘူး ။ မသာခ်တုိင္း ေခါငး္ကို အဲ့သလို လုပ္ၾကတာေတြ႕ပါတယ္။) အဲ့ဒီအခ်ိန္ စံအိမ္ ထိပ္ခၽြန္ကို မက်ိဳးေစရပါဘူး။ တကယ္လုိ႕က်ိဳးလို႕ ရပ္/ရြာဘက္လွည့္ခဲ့တယ္ဆုိရင္ ရြာမွာ ေနာက္တစ္ေရာက္ ေသတတ္တယ္လို႕ အယူရွိပါတယ္။
သခ်ိၤဳင္းကုန္း (သုႆာန္) ေရာက္တာနဲ႕ စံအိမ္ကိုေတာ့ ျမဳပ္မယ့္ က်င္းနားမွာ ခ်ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ ဘုန္းႀကီးေတြက ဘုန္းေက်ာင္းကေန သခ်ၤိဳင္းကုန္းအထလာၿပီး ေစာင့္ေနတယ္။ ၿပီးရင္ ဆန္နဲ႕ တရားနာဖိတ္ၿပီး တရားနာရပါတယ္။
ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ခုဏက အေခါင္းကို ျမဳပ္ပါၿပီး။ ဘယ္လိုျမဳပ္သလဲဆိုေတာ့ အေခါင္းကို ႀကိဳးနဲ႕ အသာေလး က်င္းထဲ အဆင္ေျပသြားေအာင္ ခ်လုိက္တာပါ။ သူ႕မွာ ဆင္ထားတဲ့ စံအိမ္ႀကီးကိုေတာ့ အဲ့ဒီအခ်ိန္ ဖ်က္ပစ္လုိက္ပါၿပီး။ ဖ်က္ပီး အနားမွာ ပံုထားတာပါ။ အေခါင္း ေျမႀကီးထဲေရာက္တဲ့အခ်ိန္ သူ႕ရဲ႕ သံုးေနက်ပစၥည္းေတြေရာ တစ္ခါတည္း ထည့္ျမဳပ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေဆြမ်ိဳး မိသားစုေတက ေျမႀကီးေတြ တစ္ဆုပ္စီပစ္ထည့္ၾကရပါတယ္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ျမဳပ္ဖို႕ တာ၀န္က်တဲ့ သူက အကုန္အဆံုးအထိ ျမဳပ္ေပးလုိက္ေတာ့တာပါပဲ။ ခုဏက စံအိမ္ႀကီးကိုလည္း တခါတည္း မီးရိႈ႕လုိက္ပါတယ္။
ဒါဆိုရင္ေတာ့ မသာခ်တာၿပီးၿပီေပါ့။ ဒါေပမယ့္ (၇)ရက္ ရက္လည္တရားမနာရေသးအထိ အိမ္က လူရႈတ္ေနဆဲပါပဲ။ အိမ္ေတြမွာ အလွည့္က် အိပ္ဖန္ေစာင့္ (ညအိပ္ေစာင့္) ေပးၾကရပါတယ္။ (၇)ရက္ေျမွာက္ေန႕ေတာ့ ရက္လည္တရားနာပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ လူတစ္ေယာက္ ေသတာက ဒီဘက္ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးမွာ ေသတာထက္ အလုပ္ပိုရႈတ္ပါတယ္။ ေသတဲ့သူတုိင္းအတြက္ စပါယ္ရွယ္ အေခါင္းတစ္ခုစီ စပ္ရတယ္၊ သူနဲ႕အတူ အေခါင္းကို ျမဳပ္တယ္။
ကၽြန္မဆိုရင္ အခုမွ ကိုယ့္ေဒသမွာ အေနနည္းလို႕ဒါေတြနဲ႕ အလွမ္းေ၀းေနတာပါ။ အိမ္မွာ ေနခဲ့ရတုန္းကဆုိရင္ အသာခ်တာ အေခါက္ေခါက္လုိက္ဖူးသလို မျမဳပ္ခင္ မသာအိမ္ ဆန္ကူ ေတြလည္း ခဏခဏ သြာရပါတယ္။ ကိုယ့္ရပ္ရြာနားက ေသရင္လည္း ကၽြန္မတို႕ဘက္မွာ သြားၿပီး ဆန္ကူေပးရပါတယ္။ ဒါက မသာမခ်ခင္ ပို႕ထားရတာပါ။ ကိစၥဆန္ျပာရပါေသးတယ္။ ကိစၥမွာ ေကၽြးဖို႕အတြက္ ဆန္ေတြကို ရပ္/ရြာက လူေတြက ပ်ာေပးရတာပါ။ ေတာထဲ ဖက္ေကာက္ဆိုၿပီးလည္း မိန္းမႀကီးေတ သြားရပါေသးတယ္။ ထမင္းေတြ ထည့္ရင္ အထားခံေအာင္ မေအးေအာင္လို႕ အင္ဖက္ကို ႀကိဳ ေကာက္ (ခူး)ထားရတာပါ။
ဆိုေတာ့ အဆံုးသတ္လုိက္ရင္ လူေတြ ေသတုိင္း ေသတုိင္း ကၽြန္မတို႕ ဒီလိုပဲ လုပ္ၾကရပါတယ္။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အတြက္ ၀နး္သိုနယ္တစ္နယ္လံုးဟာ မသိသူမရွိသေလာက္ အထိ ရင္းႏွီးၾကပါတယ္။ ရပ္/ရြာထဲက လူေတြက လုပ္အားေတြ စိုက္ေပးရသလို တတ္ႏုိင္တဲ့ ေငြအားလည္း ပံ့ပိုးေပးၾကလို႕ တစ္ခ်ိဳ႕မသာေတြမွာ အေၾကြးမတင္ၾကပါဘူး။ လာသမွ်လူအကုန္ကို ေကၽြးရတယ့္ မသာတစ္ခု ၿပီးသြားရင္ ေၾကြးမ်ားက်န္မလားဆိုၿပီး ရင္တထိပ္ထိပ္ေနၾကရရွာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုဆိုဆို ဘယ္သူေတြပဲ ေသသြားေသသြား ကၽြန္မတို႕ေဒသဘက္က မသာခ်ပံုနဲ႕ ဓေလ့နဲ႕ စုေပါင္းလုပ္ကိုင္တတ္ၾကတဲ့ ဓေလ့ကေတာ့ အခုထိ လက္ဆင့္ကမ္းထားၾကဆဲပါပဲ။
ဇင္မာဦး
၂၅.၄.၂၀၁၆

Zin Mar Oo - ဇင္မာဦး

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

No comments:

Post a Comment